INTERNA MEDICINA

INTERNA MEDICINA JE NAUKA I VEŠTINA LEČENJA KOJA SE BAVI DIJAGNOSTIKOM, PREVENTIVOM I TERAPIJOM BOLESTI UNUTRAŠNJIH ORGANA ČOVEKA.

U Poliklinici Ginako mogu da se obave i opšti internistički preventivni (sistematski) pregledi koji podrazumevaju opšti pregled u cilju uvida u zdravstveno stanje osobe i odgovarajuće savete nakon pregleda, a u cilju prevencije odnosno sprečavanja da dodje do bolesti. Ovim pregledima se postiže i rano otkrivanje već postojećih bolesti, koje u početku mogu biti bez simptoma čime se postiže pravovremeno i adekvatno lečenje.

Opšti internistički pregledi podrazumevaju preglede koji treba da opredele pacijentovo odgovarajuće ispitivanje i lečenje. Na ovaj način se često izbegne “lutanje” pacijenata od jednog do drugog subspecijaliste, a na osnovu samoinicijativnog zakazivanja. Pacijenti veoma često na osnovu iskustava svojih komšija, prijatelja, čitanja internet i novinskih članaka žele sami da zakažu pojedine preglede koji su najčešće za njih, u stvari, nepotrebni.

Zadatak specijaliste opše interne medicine je da svog pacijenta uputi na odgovarajuću dalju dijagnostiku, da sprovede na osnovu toga odgovarajuće lečenje, a samo u pojedinim slučajevima da ih upućuje na dodatne, subspecijalističke preglede (kardiologija, gastroeneterologija, urologija i sl.).

U Poliklinici Ginako opšte internističke preglede obavlja doktorka Danijela Šatlan-Ranković, specijalista interne medicine. Ovaj pregled podrazumeva da se uradi sledeće:

• uzimanje anamnestičkih podataka pacijenta
  • obavljanje fizikalnog pregleda
  • merenja krvnog pritiska
  • snimanje i očitavanje EKG-a
  • očitavanje i tumačenje osnovnih laboratorijskih analiza
  • utvrđivanje prisustva/odsustva bolesti i postavljanje dijagnoze
  • prepisivanje odgovarajuće terapije
  • davanje pismenog izveštaja o sprovedenim postupcima
  • po potrebi slanje pacijenta na dalju dijagnostiku ili kod supspecijaliste
  • kontrolni pregledi u razumnoj dinamici u zavisnosti od vrste bolesti
  • davanje mišljenja o mogućnosti operatvivnog lečenja odnosno utvrđivanje da pacijent nema kontraindikacije za operativno lečenje