KARDIOLOGIJA

KARDIOLOGIJA JE OBLAST INTERNE MEDICINE KOJA IZUČAVA BOLESTI SRCA I KRVNIH SUDOVA.

Kardiološka ordinacija Poliklinike Ginako pruža usluge iz oblasti:

• prevencije, dijagnostike i lečenja hipertenzije (povišen krvni pritisak),
  • prevencije, dijagnostike i lečenja bolesti srca i krvnih sudova (angine pektoris, bolesti zalistaka i druge stečene i urođene srčane mane, infarkt, aritmije, proširenja srca i slabosti srčanog mišića i slično).

Metode pomoću kojih se u kardiološkoj ordinaciji Poliklinike vrši savremena dijagnostika i lečenje bolesti srca i krvnih sudova su:

• uzimanje detaljnih anamnestičkih podataka
  • fizikalni pregled i merenje krvnog pritiska
  • supspecijalistički kardiološki pregled sa snimanjem i očitavanjem EKG-a
  • očitavanje i tumačenje osnovnih laboratorijskih analiza
  • EHOKARDIOGRAFIJA (ULTRAZVUK SRCA) SA KOLOR DOPLEROM – kardiološka pretraga koja sa velikom sigurnošću omogućuje procenu funkcije srca, te bolesti srčanih zalistaka, urođenih srčanih mana, bolesti srčanog mišića i aorte
  • HOLTER SRČANOG RITMA- 24-časovno snimanje EKG-a za vreme uobičajenih dnevnih aktivnosti bolesnika pomoću malog prenosnog elektrokardiografskog aparata
  • HOLTER KRVNOG PRITISKA – nošenje 24-časovnog holtera pritiska je važno kako bi kardiolog mogao tačno da utvrdi da li zaista postoji povišen arterijski pritisak- hipertenzija. Osim toga, kada se utvrdi postojanje povišenog arterijskog pritiska i kada se uvede lek, ova metoda omogućuje kardiologu da proveri da li su lek i njegova doza odgovarajuća terapija
  • određivanje i prepisivanje adekvatne terapije
  • zakazivanje (eventualno) kontrolnog pregleda u razumnoj dinamici

Nakon svakog kardiološkog pregleda supspecijalista kardiologije izdaje specijalističe nalaze i daje svoje stručno mišljenje kao i preporuku za lečenje.

U kardiološkoj ordinaciji Poliklinike Ginako radi magistar, medicinskih nauka dr Slobodan Gajić, specijalista interne medicine, supspecijalista kardiologije.